Alle boliger er forskjellige. Derfor er det supert om du spesifiserer om du har noen spesielle ønsker eller områder du vil vi skal fokusere på, men vår grunnleggende utføring for hjemmerenhold er som følger:
Generelt for alle rom:
Spesielt for kjøkken:
Spesielt for bad:
Vi leverer hjemmerenhold mellom 07:00 og 21:00 alle dager. Levering garanteres på ordre bestilt 24 timer før ønsket oppstart. I særegne tilfeller kan vi være fullbooket, noe so mvil bli kommunisert i bestillingsprosessen.
Ja, våre faste kunder vil bli tildelt en fast vasker. Om vedkommende skulle bli syk, skaffer vi en erstatning for dette tilfellet.
Vi støvsuger først alle gulvflater, før vi går over med våt mopp – med mindre du som kunde har instruert noe annet.
weClean er foreløpig kun tilgjengelig i Oslo-området.
Lengde på vask kommer an på størrelsen på din husstand. Vasketid for husstander på 60 kvm beregnes til 2,5 timer, og du kan regne med ca én time ekstra per 20 kvm. Deretter kommer ekstratjenester som f.eks. ovnvask, skift av sengetøy og vask av badekar.
Av sikkerhetsmessige hensyn tilbyr vi som regel ikke utendørs vindusvask. Unntak gjøres i tilfeller der vinduene er vendbare, eller er tilgjengelige fra balkong eller bakkeplan. Dette må i så fall spesifiseres og medberegnes i bestilling. Vi har også en egen tjeneste for utvendig vindusvask som du kan lese mer om her.
Alle våre kunder bør lese gjennom våre brukervilkår for å være inneforstått med hva weClean leverer av vask. Klager (med bilder vedlagt) må sendes inn innen 24 timer etter at renholdet er gjennomført (etter 24 timer bortfaller retten til å klage på renholdet).. I første omgang forbeholder vi oss retten til å returnere til lokasjonen for å rette opp på klagen. Om dette ikke gir ønsket resultat, vil vi refundere i henhold til klage.
Vår samarbeidspartner Gjensidige forsikrer våre kunder for opptil 10 millioner i skade på eiendom. Dermed er du trygg på at ting ordnes raskt og smertefritt ved eventuelle uhell. Men igjen, det er veldig viktig at du kontakter oss innen 24 timer, slik at vi kan melde skade videre til Gjensidige med bildedokumentasjon du vedlegger.
Alle våre renholdere går gjennom en tre-trinns opplæring: Teori, praksis og praksis. Vi holder også på med å utvikle vår egen vaskeskole, weClean Academy, som vil gi våre renholdere ytterligere trening i form av skriftlige tester.
Om renholder ikke møter opp til avtalt tid kan du kontakte oss på tlf 90481060 eller kontakte oss på support@weclean.no, så vil vi hjelpe deg så fort vi kan.
Alle renholdere går igjennom en flertrinns rekrutteringsprosess og opplæring for å sørge for at alle er skikket for å utføre hjemmerenhold.
Vi ber også alle våre kunder om tilbakemelding om renholder, slik at vi kan plukke opp og rette opp i uregelmessigheter.
Alle våre renholdere snakker enten norsk eller engelsk.
Ved hjelp av teknologi reduserer weClean administrasjonsarbeidet rundt hjemmerenhold, slik at vi kan tilby rimelige renholdstjenester etter forespørsel. Du trenger altså ikke å betale for en befaring. Du binder deg heller ikke til fast renhold.
Booker du via vår nettside mottar du ordrebekreftelse på mail. Vi har dessverre ikke ordrebekreftelse ved bestilling i app, men du vil kunne se ordren i appen under “order history”. Om du trenger kvittering ber vi deg ta kontakt.
Om du ønsker å endre din ordre ber vi deg kontakte oss på support@weclean.no. Vi kan endre tidspunkt for oppstart inntil 24 timer før oppstart. Du kan kansellere ordren inntil 48 timer før avtalt tid. Hvis du kansellerer mindre enn 48 timer før avtalt tidspunkt vil vi belaste deg for én time renhold. Dette vilkåret gjelder ikke for fast avtale.
Vi anbefaler på det sterkeste at du er hjemme når renholder kommer for å gå igjennom dine forventninger og ønsker.
Hvis du ikke kan være hjemme er det svært viktig at du spesifiserer hvor renholder kan hente/finne nøkkel, samt opplysninger som er viktige for at renholder skal gjøre en jobb som svarer til dine forventninger.
Alle våre renholdere har sitt eget vaskeutstyr. Det eneste du som kunde må ha er en støvsuger.
Når man skal flytte inn eller ut av en bolig, bør den tomme boligen som oftest vaskes ekstra grundig først. En flyttevask er med andre ord en nullstillingsvask av en bolig som (ofte) ikke er møblert.
Du som kunde trenger kun å stille med støvsuger og gardintrapp (om du ønsker å få rengjort i høyden).
Vi vasker ikke vegger eller tak, men går heller over med tørrmopp. Vi tar heller ikke fuger på badet.
Det er ingen ekstratjenester inkludert i standard flyttevask. Ekstratjenestene må identifiseres og bestilles ette behold.
Når du som kunde skal bestille flyttevask, er det viktig å huske at personen som bestiller vasken er den samme som skal godkjenne den umiddelbart etter at vasken er over. Dersom dette ikke er mulig, ber vi deg forklare hvordan du ønsker godkjenningen gjennomført i kommentarfeltet når du bestiller.
Nesten alle flyttevasker blir levert av lag på 2-4 personer. Dette er fordi arbeidstimene bestilt er mer enn hva en person kan levere iløpet av en arbeidsdag. Dersom flyttevasken overskrider en vanlig arbeidsdag på 8 timer, sender vi 2 personer (eventuelt flere).
Alle våre kunder bør lese gjennom våre brukervilkår for å være inneforstått med hva weClean leverer av vask. Klager (med bilder vedlagt) må sendes inn innen 24 timer etter at renholdet er gjennomført (etter 24 timer bortfaller retten til å klage på renholdet).. I første omgang forbeholder vi oss retten til å returnere til lokasjonen for å rette opp på klagen. Om dette ikke gir ønsket resultat, vil vi refundere i henhold til klage.
Vår samarbeidspartner Gjensidige forsikrer våre kunder for opptil 10 millioner i skade på eiendom. Dermed er du trygg på at ting ordnes raskt og smertefritt ved eventuelle uhell. Men igjen, det er veldig viktig at du kontakter oss innen 24 timer, slik at vi kan melde skade videre til Gjensidige med bildedokumentasjon du vedlegger.
Alle våre renholdere går gjennom en tre-trinns opplæring: Teori, praksis og praksis. Vi holder også på med å utvikle vår egen vaskeskole, weClean Academy, som vil gi våre renholdere ytterligere trening i form av skriftlige tester.
Om renholder ikke møter opp til avtalt tid kan du kontakte oss på tlf 90481060 eller ved å sende en epost til support@weclean.no, så vil vi hjelpe deg så fort vi kan.
Alle våre renholdere går igjennom en rekrutteringsprosess og opplæring som sørger for at alle er skikket til å utføre hjemmerenhold. Vi inviterer også alle våre kunder til å være aktiv i deres tilbakemelding på vårt renhold, slik at vi kan rette opp i uregelmessigheter.
Alle våre renholdere snakker enten norsk eller engelsk.
Vår samarbeidspartner Gjensidige skadeforsikring forsikrer våre kunder for opptil 10 millioner i skade på eiendom. Dermed er du trygg på at ting ordnes raskt og smertefritt ved eventuelle uhell.
Om uhellet skulle være ute kontakter du oss på support@weclean.no innen 24 timer, slik at vi kan melde skade videre til Gjensidige. Det er også en fordel om du legger ved eventuell bildedokumentasjon.
Etter at du har bestilt utvendig vindusvask, registrerer vi deg i våre systemer med informasjonen som er opplyst. Vi legger deg inn i vår timeplan for vindusvask og tar kontakt for å avtale passende tid så snart vi har anledning. Vi gjør vårt ytterste for å komme til våre nye kunder så raskt vi kan.
Du behøver normalt ikke å være hjemme når vi kommer for å vaske hos deg. Unntaket er om du er nødt til å være til stede for å gi oss adgang til eiendom, vannkran, stige eller balkong. Om kunde ikke kan være hjemme, må det oppgis de nødvendige opplysninger som er viktige for at renholder skal kunne gjøre en jobb som står til forventningene.
Vi har med alt vi trenger av vaskeutstyr, og det eneste du behøver å stå for er tilgang til vann. Dagen vi kommer og vasker, er det viktig at alle vinduer er lukket og hindringer fjernet, slik at vi kan komme til ved vinduene. Alle solskjermer må være hevet. Verdifulle gjenstander som kan skades eller ødelegges av våre stenger eller slanger, må flyttes. Har du fuglematere eller temperaturmålere på vinduet som kan falle av, bør disse fjernes. Sprosser kan som regel sitte på, så lenge de tåler å bli børstet og spylt.
Vi har med tungt utstyr. Derfor bruker vi bil, og prøver å parkere nærmest mulig boligen. Dersom det ikke er mulig å komme med bilen helt inntil, fordi underlaget rundt boligen ikke tåler (vekten av) våre biler, må vi få beskjed om dette.
Alle boligene må være synlig merket med nummer og navn til den som har bestilt vasken. Gi oss gjerne beskjed hvis det er noe som kan gjøre det enklere for oss å finne raskt fram til riktig bolig (f.eks. hvis huset har inngang fra en annen adresse, eller hvis adressen ikke fanges riktig opp av navigasjonssystem).
Ved vindusvask bruker vi en innovativ filterteknologi (Ionic Systems) som renser vannet, slik at vi ikke behøver å bruke vaskemidler. På den måten blir fasadematerialer tatt godt vare på under vasken. Normalt inneholder vann partikler som etterlater spor og skjolder på vinduene når det fordamper, men vårt filtersystem fjerner alle disse partiklene før det fordamper, uten synlige spor på vinduene.
Renholdet blir gjort fra bakkenivå ved hjelp av teleskopstenger. Metoden er derfor raskere, tryggere og enklere enn tradisjonelle metoder.
Normalt trenger man ikke å fjerne sprosser for å få et rent resultat. Børstehårene kommer til i bakkant, og vannet renner ned og renser bak sprossene. En bonus er at sprossene ofte også etterlates mye renere enn før vasken. Det er imidlertid ditt ansvar å vurdere hvorvidt sprossene tåler å bli børstet. Vi tar ikke ansvar for sprosser som blir skadet, faller ned, eller lignende, under vaskingen.
Når vi utfører første vindusvask bruker vi mer tid og vann enn normalt. Vi gjør dette for å få vinduene så rene som mulig ved å fjerne gammel såpe som sitter i sprosser og lister. Om det er mye gammel såpe og skitt på vinduene kan det likevel være at det kreves flere omganger med vask før alle såperestene er borte. Disse restene kan fortone seg som hvite prikker, flekker eller renner. Slike spor blir som regel borte etter andre vask. Er det mye av dette, spesielt på såkalt «viktige vinduer», ber vi om at dere gir oss beskjed.
Vinduer som ikke er rene etter tredje vask er normalt skadet, eller har flekker som ikke lar seg fjerne ved normal vask.
Eksempler på slike flekker kan være maling, murpuss og kvae. Vi tilbyr ikke skraping av vinduer, da vi risikerer å lage riper i vinduene i forsøket på å skrape av harde flekker. Hvis vinduer vaskes sjelden og utsettes for vind og vær (særlig sol), kan det oppstå varige skader på vinduene. Dette får vi dessverre ikke gjort noe med. Sjekk i det hele tatt om vinduene har riper eller (slitasje) skader fra før. I enkelte tilfeller kan det fortsatt være «førstegangsflekker» etter andre og tredje vask. Dette kan være på ruter som er spesielt utsatt for forurensning. Vi merker oss disse vinduene, og spyler ekstra ved oppfølgingsvask, alternativt kan vi avtale hyppigere vask.
Vårt vann er tømt for partikler, og skal i den forstand være «renere enn regnet». Det er altså ikke vannet som forurenser. Når vi vasker dine vinduer, blir disse rene og vannet som renner ned vil etter hvert være nokså rent.
Dermed kan vann som renner ned neppe etterlate mer smuss enn hva regnvær gjør. Dersom naboen under skulle klage over skitne vinduer etter at vi har vasket, kan det være pga. såpe i deres vinduer som løser seg opp i vannet og som deretter fortoner seg som flekker eller dråper.
Det hender at vi kan komme til ved takvinduer med en lang stang, dersom vi kan stå i rett vinkel. Det som er en utfordring med takvinduer er at disse som regel sjelden blir vasket, samtidig som de er utsatt for direkte sol og annen påvirkning av vær og vind. Derfor er mange takvinduer rett og slett skadet. Når takvinduer «ligger», vil ikke vannet renne ned like lett, og vi må «børste» bort vannet uten at vi kan se det. Det vil ofte ta to-tre ganger før vinduene er merkbart rene. Så ja, dersom vi kommer til kan vi vaske takvinduer, men vi kan ikke garantere at de blir like rene som øvrige vinduer.
Den ordinære vindusvasken omfatter alle vinduene i boligens yttervegg, der hvor vi kan komme til. Avtale om periodisk vindusvask gjelder ikke glassrekkverk, innglassing, garasjevinduer, lysthus eller takvinduer. Dersom du ønsker vask av øvrig glass, må vi få beskjed om hvilke glass dette gjelder.
Vi vasker også vinduer innvendig, og dette kan bestilles ved å sende epost til support@weclean.no. Innvendig vask av vinduer utføres på tradisjonelt vis og faktureres med kr 550,- per time.
Utvendig vindusvask begrenses av kulde, mørke og vanskeligere tilgang pga. snø og glatte innkjørsler. Vi vasker så lenge vi kan og starter opp så snart temperaturene tillater det. Mørke morgener og ettermiddager vil gi oss noe kortere arbeidsdager.
Ved å trykke her kommer du inn på vår kontaktskjema. Etter at du har fylt ut skjemaet, vil du bli kontaktet av vår driftsleder, som senere kommer på en befaring og kan forklare resten av prosessen i detalj.
Under en befaring, kommer vanligvis vår daglige leder eller driftsleder for å presentere weClean, snakke om kundens behov, og ikke minst estimere hvor lang tid det vil ta å vaske bedriftslokalene. Etter befaringen sender vi over et tilbud, basert på denne befaringen.
Jepp! Du som kunde kan enten velge å gi den til renholder, eller oppbevare den i nøkkelskapet på vårt kontor.
Ja, våre bedriftskunder blir som regel tildelt én eller flere faste vaskere. Om vedkommende skulle bli syk, skaffer vi en erstatning for dette tilfellet.
Vi vasker kontorlandskaper, co-working spaces, treningssentre, dagligvareforretninger, trappeoppganger, og mye mer.
Jepp! Etter at begge parter har blitt enige om arbeidsomfang og pris, sender vi over en kontrakt med juridiske detaljer for samarbeidet. Denne kontrakten skal deretter signeres og returneres.
Vi tilbyr eget vaskeutstyr for bedriften. Ekstra kostnader angående utstyr skjer etter avtale.
Gjennomføring av bedriftsrenhold er unik for hver kunde, men vår grunnleggende utføring for bedriftsrenhold er som følger:
Her brukes bare rød mikrofiberklut. Frie flater, brytere, armaturer og sanitær innredning blir tørket av med tørr klut.
Speil blir tørket med glasskjemi. Vask, armatur, toalett og annen sanitær innredning blir deretter vasket med bad/kjøkken-kjemi. Papir og såpe sjekkes for påfyll og søppel tømmes. Toalettet blir grundig rengjort fra oven og nedover. Dobørsten blir alltid brukt. Gulvet fuktlegges til slutt med en lett spray av kjemi, før vi tørker over med mikrofibermopp.
Ryddige pulter og frie flater avtørkes. Flekker fjernes med mikrofiberklut og universal spray. Gulv tørrmoppes og flekker blir spot-vasket med mikrofibermopp. Tepper støvsuges. Søppel tømmes og poser blir skiftet.
Ryddig kjøkken vaskes. Flater og fronter blir tatt med kjøkken-kjemi. Søppel tømmes og poser blir skiftet.
Etter avtale med kunde, kan lokalene (eller spesifikke deler av lokalet) vasket grundigere.
Alle våre kunder bør lese gjennom våre brukervilkår for å være inneforstått med hva weClean leverer av vask. Klager (med bilder vedlagt) må sendes inn innen 24 timer etter at renholdet er gjennomført (etter 24 timer bortfaller retten til å klage på renholdet).. I første omgang forbeholder vi oss retten til å returnere til lokasjonen for å rette opp på klagen. Om dette ikke gir ønsket resultat, vil vi refundere i henhold til klage.
Vår samarbeidspartner IF skadeforsikring forsikrer våre kunder for opptil 10 millioner i skade på eiendom. Dermed er du trygg på at ting ordnes raskt og smertefritt ved eventuelle uhell. Men igjen, det er veldig viktig at du kontakter oss innen 24 timer, slik at vi kan melde skade videre til IF med bildedokumentasjon du vedlegger.
Alle våre renholdere går gjennom en tre-trinns opplæring: Teori, praksis og praksis. Vi holder også på med å utvikle vår egen vaskeskole, weClean Academy, som vil gi våre renholdere ytterligere trening i form av skriftlige tester.
Om renholder ikke møter opp til avtalt tid kan du kontakte oss på tlf 90481060 eller ved å sende en epost til support@weclean.no, så vil vi hjelpe deg så fort vi kan.
Alle våre renholdere går igjennom en rekrutteringsprosess og opplæring som sørger for at alle er skikket til å utføre hjemmerenhold. Vi inviterer også alle våre kunder til å være aktiv i deres tilbakemelding på vårt renhold, slik at vi kan rette opp i uregelmessigheter.
Alle våre renholdere snakker enten norsk eller engelsk.
Ved å trykke her kommer du inn på vår kontaktskjema. Etter at du har fylt ut skjemaet, vil du bli kontaktet av vår driftsleder, som senere kommer på en befaring og kan forklare resten av prosessen i detalj.
Under en befaring, kommer vanligvis vår daglige leder eller driftsleder for å presentere weClean, snakke om kundens behov, og ikke minst estimere hvor lang tid det vil ta å vaske bedriftslokalene. Etter befaringen sender vi over et tilbud, basert på denne befaringen.
Jepp! Du som kunde kan enten velge å gi den til renholder, eller oppbevare den i nøkkelskapet på vårt kontor.
Ja, våre bedriftskunder blir som regel tildelt én eller flere faste vaskere. Om vedkommende skulle bli syk, skaffer vi en erstatning for dette tilfellet.
Vi vasker kontorlandskaper, co-working spaces, treningssentre, dagligvareforretninger, trappeoppganger, og mye mer.
Jepp! Etter at begge parter har blitt enige om arbeidsomfang og pris, sender vi over en kontrakt med juridiske detaljer for samarbeidet. Denne kontrakten skal deretter signeres og returneres.
Vi tilbyr eget vaskeutstyr for bedriften. Ekstra kostnader angående utstyr skjer etter avtale.
Gjennomføring av bedriftsrenhold er unik for hver kunde, men vår grunnleggende utføring for bedriftsrenhold er som følger:
Her brukes bare rød mikrofiberklut. Frie flater, brytere, armaturer og sanitær innredning blir tørket av med tørr klut.
Speil blir tørket med glasskjemi. Vask, armatur, toalett og annen sanitær innredning blir deretter vasket med bad/kjøkken-kjemi. Papir og såpe sjekkes for påfyll og søppel tømmes. Toalettet blir grundig rengjort fra oven og nedover. Dobørsten blir alltid brukt. Gulvet fuktlegges til slutt med en lett spray av kjemi, før vi tørker over med mikrofibermopp.
Ryddige pulter og frie flater avtørkes. Flekker fjernes med mikrofiberklut og universal spray. Gulv tørrmoppes og flekker blir spot-vasket med mikrofibermopp. Tepper støvsuges. Søppel tømmes og poser blir skiftet.
Ryddig kjøkken vaskes. Flater og fronter blir tatt med kjøkken-kjemi. Søppel tømmes og poser blir skiftet.
Etter avtale med kunde, kan lokalene (eller spesifikke deler av lokalet) vasket grundigere.
Alle våre kunder bør lese gjennom våre brukervilkår for å være inneforstått med hva weClean leverer av vask. Klager (med bilder vedlagt) må sendes inn innen 24 timer etter at renholdet er gjennomført (etter 24 timer bortfaller retten til å klage på renholdet).. I første omgang forbeholder vi oss retten til å returnere til lokasjonen for å rette opp på klagen. Om dette ikke gir ønsket resultat, vil vi refundere i henhold til klage.
Vår samarbeidspartner IF skadeforsikring forsikrer våre kunder for opptil 10 millioner i skade på eiendom. Dermed er du trygg på at ting ordnes raskt og smertefritt ved eventuelle uhell. Men igjen, det er veldig viktig at du kontakter oss innen 24 timer, slik at vi kan melde skade videre til IF med bildedokumentasjon du vedlegger.
Alle våre renholdere går gjennom en tre-trinns opplæring: Teori, praksis og praksis. Vi holder også på med å utvikle vår egen vaskeskole, weClean Academy, som vil gi våre renholdere ytterligere trening i form av skriftlige tester.
Om renholder ikke møter opp til avtalt tid kan du kontakte oss på tlf 90481060 eller ved å sende en epost til support@weclean.no, så vil vi hjelpe deg så fort vi kan.
Alle våre renholdere går igjennom en rekrutteringsprosess og opplæring som sørger for at alle er skikket til å utføre hjemmerenhold. Vi inviterer også alle våre kunder til å være aktiv i deres tilbakemelding på vårt renhold, slik at vi kan rette opp i uregelmessigheter.
Alle våre renholdere snakker enten norsk eller engelsk.