FAQ - Hjemmerenhold

Hva er forskjellen mellom weClean og andre vaskebyråer?

Ved hjelp av ny teknologi reduserer weClean administrasjonsarbeidet rundt hjemmerenhold, slik at vi kan tilby rimelige renholdstjenester ”on demand”. Du trenger altså ikke å betale for befaring og binder deg ikke til fast renhold.

Hvor er weClean tilgjengelig?

weClean er foreløpig kun tilgjengelig i Oslo-området.

Når kan jeg få noen hjem til meg?

Vi leverer renhold mellom 08:00 og 20:00 alle dager. Levering garanteres på ordre bestilt 24 timer før ønsket oppstart. I særegne tilfeller kan vi være fullbooket, og dette vil i så fall være kommunisert i bestillingsprosessen.

Hvordan vet jeg hvor lang tid jeg skal bestille?

Lengde på vask kommer an på størrelsen på din husstand. Vasketid for husstander på 60 kvm beregnes til 2,5 timer, og du kan regne med ca én time ekstra per 20 kvm.

Hva gjør jeg om renholder ikke dukker opp til avtalt tid?

Om renholder ikke møter opp til avtalt tid kan du kontakte oss på tlf 90481060 eller kontakte oss på support@weclean.no, så vil vi hjelpe deg så fort vi kan.

Hva skjer etter at jeg har booket?

Booker du via vår nettside mottar du ordrebekreftelse på mail. Vi har dessverre ikke ordrebekreftelse ved bestilling i app, men du vil kunne se ordren i appen under “order history”. Om du trenger kvittering ber vi deg ta kontakt.

Kan jeg endre min ordre?

Om du ønsker å endre din ordre ber vi deg kontakte oss på support@weclean.no. Vi kan endre tidspunkt for oppstart inntil 24 timer før oppstart.

Du kan kansellere ordren inntil 48 timer før avtalt tid. Hvis du kansellerer mindre enn 48 timer før avtalt tidspunkt vil vi belaste deg for én time renhold.

Må jeg være hjemme under vasken?

Vi anbefaler på det sterkeste at du er hjemme når renholder kommer for å gå igjennom dine forventninger og ønsker. Hvis du ikke kan være hjemme er det svært viktig at du spesifiserer hvor renholder kan hente/finne nøkkel, samt opplysninger som er viktige for at renholder skal gjøre en jobb som svarer til dine forventninger.

Hvilket språk snakker renholder?

Alle våre renholdere snakker enten norsk eller engelsk.

Må jeg ha utstyr tilgjengelig for renholder?

Alle våre renholdere har sitt eget vaskeutstyr. Det eneste du som kunde må ha er en støvsuger.

Hva kan jeg forvente av renholdet?

Vår basis-løsning for hjemmerenhold inkluderer:

Generelt for alle rom:

•   Alle flater under 180cm i høyden rengjøres

•   Alle gulv og tepper støvsuges

•   Alle gulv blir vasket med våtmopp (så lenge gulvmaterialet tåler det)

•   Rengjøring og flekkfjerning fra Dørhåndtak, dørkarmer og brytere.

•   Alle speil og glassflater utenom vinduer (Innsiden av vinduer kan legges til som ekstratjeneste)

•   Avfall fjernes så fremt rengjører er gitt tilgang til avfallsrom/dunker

Spesielt for kjøkken:

•   Rengjøring av oppvaskkummer

•   Utvendig rengjøring av mikrobølgeovn, ovn, kjøleskap etc. (Innvendig vask av ovn kan legges til som ekstratjeneste)

•   Kjøkkenapparater (kaffetrakter, blender, etc.) tørkes over

Spesielt for bad:

•   Rengjøring av toalett, servant, dusj og dusjvegg

•   Dusjkabinett og badekar regnes som ekstra-tjenester da disse krever spesielle vaskemidler og tar lengre tid enn dusjnisje

 

Alle boliger er forskjellige. Derfor er det supert om du spesifiserer om du har noen spesielle ønsker eller områder du vil vi skal fokusere ekstra på.

Hvorfor vasker weClean bare innsiden av vinduene?

Av sikkerhetsmessige hensyn tilbyr vi som regel ikke utendørs vindusvask. Unntak gjøres i tilfeller der vinduene er vendbare, eller er tilgjengelige fra balkong eller bakkeplan. Dette må i så fall spesifiseres og medberegnes i bestilling. Vi anbefaler deg i slike tilfeller å ta kontakt med oss på forhånd. Vi har også en egen tjeneste for utvendig vindusvask, og du kan lese mer om den her: http://weclean.no/vindusvask

Hvordan sikrer vi at du er fornøyd med tjenesten?

Det er svært viktig for oss at du er fornøyd med resultatet. Om du skulle ha noe å utsette på renholdet ber vi deg ta kontakt med oss tlf 90481060 eller på support@weclean.no innen 24 timer, slik at vi kan finne en løsning. Om du melder inn klage på mail må du legge ved bildedokumentasjon av forholdene du ønsker å klage på. Om klage ikke er meldt inn innen 24 timer bortfaller retten til å klage på renholdet.

Hvordan vet jeg at jeg kan stole på renholder?

Alle renholdere går igjennom en flertrinns rekrutteringsprosess og opplæring for å sørge for at alle er skikket for å utføre hjemmerenhold. Vi ber også alle våre kunder om tilbakemelding om renholder, slik at vi kan plukke opp og rette opp i uregelmessigheter.

Hva skjer ved skade på eiendom?

Vår samarbeidspartner IF skadeforsikring forsikrer våre kunder for opptil 10 millioner i skade på eiendom. Dermed er du trygg på at ting ordnes raskt og smertefritt ved eventuelle uhell.

Om uhellet skulle være ute kontakter du oss på support@weclean.no innen 24 timer, slik at vi kan melde skade videre til IF. Det er også en fordel om du legger ved eventuell bildedokumentasjon.